torsdag 14 maj 2009

Mycket som händer

Det är först idag som den här veckan har börjat arta sig, i varje fall när det kommer till att sköta saker. Måndagen spenderades på köpcentret för att köpa förnödenheter till vår nya kisse Mårran som vi skulle hämta upp från Kattakuten i Skyllberg. Hela tisdagen gick åt att leta efter den spårlöst försvunna katten och onsdagen spenderades ihop med den upphittade kissen, vi sov i soffan och gosade hejdlöst.


Idag har jag tagit itu med konteringen av en massa årsgamla fakturor ifrån sambons och hans pappas företag. Jag lär mig själv efter vägen, tittar på gamla fakturor och gissar mig lite fram. Så nu är huvudet fyllt med kontonummer och andra bra-att-ha-siffror. Mårran hjälper till hon med, håller mig sällskap och vaktar på miniräknaren. Jag har också varit och hämtat ut paket från PartyLite som jag givetvis var tvungen att riva upp och kolla alla sakerna. Måste också se till att leverera de andra sakerna till de andra deltagarna. Så nu kommer det lilla huset mitt i stan att fyllas med diverse exotiska dofter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar